سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری مشهد دارای اعتبارات محلی و خدمات ملی است استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی شش‌هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرحچی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود
سرخط خبرها

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی: ‌نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مردم حرف اول را می‌زنند

  • کد خبر: ۱۴۳۶۹۵
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی: ‌نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مردم حرف اول را می‌زنند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مسئله فقر اجتماعی در روستا‌های استان خراسان رضوی وجود دارد و استان محرومی هستیم که عامل اصلی آن مشکل بی‌آبی است و به‌مراتب از سایر استان‌ها شدیدتر است. 

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان و امام جمعه مشهد، در مراسم  گردهمایی ۲۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی در مشهد گفت: استان خراسان رضوی استانی برخوردار قلمداد می‌شود و با توجه به وجود شهر مشهد و رفت‌وآمد گردشگران زیارت، باید برخوردار هم باشد.
وی اظهار کرد: اگر به روستا‌ها توجه شود، خراسان رضوی استانی غیربرخوردار است. مسئله فقر اجتماعی در این روستا‌ها وجود دارد و استانی محروم هستیم که عامل اصلی آن مشکل بی‌آبی است و به‌مراتب از سایر استان‌ها شدیدتر است. 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: در نزدیک مشهد شهر‌هایی مانند نیشابور و سبزوار از نظر خاک مناطق بی‌نظیری هستند. از نظر حاصلخیزی و مقاومت محصول کشاورزی در کم‌آبی بسیار خوب هستیم، اما به مسئله آموزش کشاورزی در این استان توجه نمی‌شود. 
وی در ادامه این مراسم گفت: با توجه به کفالتی‌ که شما نسبت به کشور و این استان دارید، این نکته را باید مطرح کنید که به وضعیت استان توجه بیشتری شود و با بینش بهتری به روستا‌های استان ما توجه شود. مسئله توسعه روستایی در دولت مسئله بااهمیتی تلقی شده است. در روستاهای‌ ما اشتغال مشکل است و این موضوع از هر کاری در توسعه روستایی مهم‌تر و از حساسیت بیشتری برخوردار است. در بسیاری از روستا‌ها که می‌خواهند اصالت بومیگری خود را حفظ کنند، با استعداد‌های درخشانی روبه‌رو می‌شویم و چون مسئله اشتغال پررنگ است، این استعداد‌ها در روستا‌ها دفن می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در استان ما نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است و این اقدامات نیز باید در دولت مورد توجه قرار بگیرد. در مسئله اسکان اقدامات‌ خوبی صورت گرفته است. مسئله اشتغال باید در خط اول توسعه روستایی مورد توجه واقع شود. 

به گفته وی، ما مثالی داریم که می‌گویند حرمت امامزاده را متولی‌ نگه دارد. در مسئله روستا متولی شما دهیاران هستید. اگر بنا شد حرمت روستا و هویت و فرهنگ روستا به وسیله شما تأمین و نگهداری نشود، در این صورت روستا وضع خوبی نخواهد داشت. 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در قدیم روستا‌ها کدخدا داشت که با دهیاران امروزی متفاوت است. امروز نمی‌توان با استبداد محض روستا را اداره کرد. هرچقدر برای مردم احترام قائل شوید، مردم بیشتر به شما توجه می‌کنند. نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مردم حرف اول را می‌زنند. 
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اصل مردم هستند و همه کسانی که در این نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، همه نقش خدمت به مردم را دارند. در مسئله روستایی این باید خودش را نشان دهد. شما رئیس مردیم نیستید، بلکه خدمتگزار مردم هستید. محبت و‌ صمیمت سرمایه همه حرکت‌ها در جهت آبادانی روستاست. در کنار این، روستای شما وقتی اهمیت دارد که اصالت خودش را حفظ کند و اصالت روستا در حفظ هویت و اصالت دینی روستاست. روستا‌ها کانون و مرکز فعالیت‌های دینی بوده‌اند. در گذشته خیلی از مجاهدت‌ها به‌وسلیه روستاییان‌ صورت گرفته است. 
به گفته امام جمعه مشهد، واقعه گوهرشاد‌ توسط روستاییان اطراف مشهد صورت گرفت و‌ هر کاری در گذشته صورت گرفت، ریشه‌اش در روستا بوده است. 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه با گسترش ارتباطات دیجیتالی به مشکلی برخورد کرده‌ایم، اظهار کرد: این غارتگر فرهنگ روستاست و فرهنگ و‌ دین‌داری روستا در معرض خطر قرار گرفته است. اگر فرهنگ دینی روستا را از دست بدهید و خانمی در روستا حجابش را بردارد، خدا برکت را از روستا خواهد گرفت و دیگر اقدامات دولتی هم تأثیرگذار نخواهد بود. 
به گفته وی، مسائل اجتماعی و رسوم اجتماعی باید به‌شکل قدیم خودش اجرا شود و ارتباطات بین افراد باید به‌وسیله شما مدیریت شود و به‌شکل قدیمی گذشته ادامه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->